fredag 28. mai 2010

Eksamen, streik og en oppkuttet hånd.

I dag hadde jeg min siste skriftlige eksamen, den var i nynorsk. Nå er jeg bare veldig glad for at det er over og endelig helg. For min del har jeg ikke egentlig helg helt enda, må levere inn en historieinnlevering før i kveld også må jeg på jobb noen timer. Så er det helg. Vet dere hva...? Utenfor skolen streiket lærerene i dag. Det er seriøst noe av det teiteste jeg har sett i hele mitt liv. Voksne mennesker i matchende skjorter og mange med stygge gule refleksvester. Skjønner godt at det ikke blir noen forhandlinger mellom partene når lærerene bare står utenfor skolen som noen idioter å ser stygge ut. Jeg kjente jeg måtte le litt for meg selv når jeg spaserte forbi dem glad og fornøyd etter å ha avlagt tidenes dårligste eksamen.I kveld skal jeg på film og kosekveld hos Helene, siden jeg har alkoholforbud for tiden. Skader meg jo hele tiden når jeg drikker, så hvis jeg vil ha livet i behold må jeg slutte å drikke eller skjerpe meg noe jævlig når jeg er full. Vet ikke hva som vil være det enkleste. Nå tenker dere vel, hva har skjedd nå da? Jo.. Fordi jeg var ute på onsdagen. Jeg gikk i min egen verden mens jeg drakk av en aldri så fin flaske. I neste sekund ligger jeg plutselig å bader i glassbiter på bakken, og den ene biten som ikke akkurat var liten hadde kommet ganske langt inn i håndleddet mitt. Blodet fosset ut og tilsammen fikk jeg 18 kutt på den høyre handa mi. Gadd jo selvfølgelig ikke dra til legen for å få det sjekket før dagen etterpå og da var det forseint å sy de 4 stingene jeg absolutt burde hatt. Nå er det dype kuttet stripset godt og jeg ser ut som en emo med store plaster på håndleddene. Supert. Skjønner ikke hvorfor jeg skal være så forbanna knøvlete hele tiden? Hva galt har jeg gjort for å fortjene det? Ingen ting skal jeg si deg.

Mamma er i byen nå å kjøper en ny kjole til meg, bare fordi det er synd i meg. Og forresten... jeg vet ikke om alle av dere allerede har merket det, men jeg opprettet en formspringprofil for å bruke til spørsmål til bloggen, så slipper jeg å bla igjennom gamle blogginnlegg. Så om det er noe du lurer på SPØR HER! Det er en anonym spørreside, så du trenger ikke bruker. xoxo.....!