fredag 5. juni 2009

Det er ikke en selvfølge å leve.

Tiden nærmer seg eksamen, tverrfaglig eksamen. Jeg gruer meg som bare det. Klassen har en følelse om at temaet i vår eksamen vil være kreft, kreftomsorg og kreftsykepleie. Det er mange grunner til at vi tror det. Hovedgrunnen er lett, vi sprengleser om kreft akkurat før eksamen. Kan det være noe mer åpenbart?

Kreft er et hardt, vanskelig tema. Det er for det første veldig mange former for kreft, men også mange behandlingsmetoder. Vi har lært mest om brystkreft, en krefttype som rammer flest kvinner. Jeg har lest litt i bloggen til den kreftsyke Regine Stokke Face your fear, som har blitt meget omtalt i media siden Regine mener hun ikke får den behandlingen hun mener hun har krav på. Jeg personlig syntes kreft er vanskelig å snakke om. Jeg, som alle andre vet jo at vi skal dø en dag, men døden er ikke er relativt tema når man bare er 17 år gammel.

På mandag er det trekking til muntlig eksamen, alle bein, fingre og armer krysses for at vi ikke kommer opp. xoxo