søndag 3. januar 2010

Året 2009, året for fortvilelse og latter.

Hei igjen alle sammen, jeg føler disse nyttårsforsettene går høvelig bra nå. Jeg har blogget hver dag i år, men når sant skal sies er det ikke så vanskelig. Må likevell innrømme at to av forsettene allerede er brutt, jeg har vært klønete og skadet meg. Igjen gikk jeg nemlig rett i bordet, men trøster meg med at det er første gang i år. Denne typen skade er årsaken til at lårene, knærne og leggene mine til alle døgnets tider ser totalt misshandlet ut. Så vet dere det, meget interessant. Jeg tenkte at jeg skulle skrive litt om fjoråret, nå som vi er inne i ett nytt år, mange av dere som leser bloggen min kjenner meg jo ikke, så dette er en glimrende mulighet for dere å en oppsumering av mitt år 2009. xoxo

Januar:
Jeg lagde fire tåpelige nyttårsforsetter, som aldri ble holdt noen av dem. Jeg var inne i en tung og vanskelig periode, hvor jeg furtet mye, men lærte deretter. Storebror dro i militæret og jeg ble enebarn, helt til jeg fikk vite at mamma var gravid. Jeg fortsatte å furte og drikke(bildet), teit.Februar:
Jeg elsket jobben i hjemmetjenesten, spilte mye sims, var mye med venner, dro masse på kino og oppdaget at det gikk ant å kjøpe klær på nettet. Jeg hadde bihulebetennelse igjen, marerittet fra fjoråret fulgte meg. Coopen i Beiarn brant ned, Ingelin ble 18(bildet), og jeg forlot friskhuset til fordel for spenst.Mars:
Jeg var i ordentlig godt humør igjen, jeg hadde kjæreste. Jeg ble syk igjen, men dro likevell til Oslo. Helene klipte bort det lange håret mitt, og jeg fikk bollehår. Math ble 18(bildet), Gisela ble også 18, og min tur trodde jeg aldri skulle komme. Jeg shoppet mer på nettet og var i ekstase. Jeg kom meg inn på rock, og følte meg som verdens kuleste.April:
Jeg hadde usannsynlig mange innleveringer på skolen, jeg hadde 44% fravær i engelsk, og innså at jeg måtte skjerpe meg. Det var påskeferie, jeg fikk lungebetennelse, halsbetennelse og ørebetennelse på samme tid, jeg ville dø. Jeg slet med feberfantasier og smerter i hele kroppen, jeg var syk i tre uker. Jeg følte meg som en pillemissbruker, men prøvde alt for å bli frisk. Jeg fikk russenavnet mitt, lagde en russeblogg, fortsatte ulovlige turer på byen(bildet) og var veldig klar til russefeiring.Mai:
Jeg farget håret mørkt, og fant en hårfarge jeg ble forelsket i. Russefeiringen begynte og jeg var en kokt grønnsak i 17 dager(bildet). Å kle av seg den blå buksa må være noe av det deiligste som skjedde i hele mai. Resten av mai spiste jeg masse jordbær, var i konfirmasjon til Ola, og dro igjen til Oslo. Manchester tapte finalen i champions league, og jeg var sur resten av måneden.Juni:
Jeg gjorde mitt beste de siste ukene på skolen, hadde eksamen og kunne gladelig si at jeg var ferdig med 2.året på videregående. Jeg fant ut at jeg er verdens dårligste å grille, og var superglad fordi det var sommerferie. Jeg drakk litt(bildet) og begynte et nytt treningsprogram som ødela bena mine totalt. Jeg begynte å jobbe med sommer sammen, som er sommer programmet til aktiv hverdag.Juli:
Jeg jobbet masse og ble klippet i foten av en krabbe. Jeg fortsatte med treningsprogramet og sammen med det tok jeg unormalt mye solarium, hva faen trodde jeg at jeg kunne bli?. Jeg fikk vite at jeg måtte gå på skole i morsjøen, jeg ble meget lei meg. Jeg fikk bevist hvor god jeg er å fiske(bildet).August:
Jeg ble storesøster til Leonora(bildet) og jeg kjøpte enda flere klær på nettet. Anette ble 19 år. Jeg jobbet kun en uke i august. Jeg koste meg stort de siste dagene før skolen begynte, og fikk en hyggelig beskjed om at jeg hadde kommet inn på skole i Bodø likevell. Ny skole(hadde bare hatt noen timer der året før) og ny klasse, spennende. Jeg hadde betennelse i akillesfestet, akillesen og delvis leggmuskelen, en god start på gymåret!September:
Jeg dro enda en tur til Oslo, det var utrolig godt å komme seg litt bort fra Bodø. Jeg var i konfirmasjon til min kjære kusine, jeg festet litt med venner og Marita ble 18, snikingen ut på byen fortsatte. Det var stortingsvalg, resultatet var en nedtur. Det begynte å bli kaldt i Bodø, men ikke så kaldt at jeg ville dø.Oktober:
Jeg opplevde en manisk tretthet, men skolen fortsatte å pushe på med prøver og innleveringer. En etterlengtet høstferie inntraff og Bodø ble fylt av snø. Jeg fikk for tredje gang på et år bihulebetennelse, men denne gangen en mild form. Bloggen ble utrolig negativ, men lesertallet økte, merkelig nok. Datamaskinen begynte sånn smått å streike, jeg drakk litt og Runa ble 18(bildet). Og igjen tok jeg turen til hovedstaden.November:
Jeg kom hjem fra Oslo, kjøpte russeklær og hadde langkjøring. Jeg tok vaksine(mot min vilje) mot svineinfluensa, jeg jobbet hardt med skolearbeid, jeg skrev den kjente historien om mr.love og månedens høydepunkt: Jeg ble 18, endelig. Jeg tok min første lovlige tur på byen, og deltok på kjendis-partyet(bildet). Jeg hadde spørsmålsrunde nr2 på bloggen, og slo rekord i å skrive mange innlegg på 1 mnd.
Desember:
Jeg gledet meg som en unge til jul, fikk penger i stedet for adventskalender. Jeg var ekstremt klønete og falt på isen hele tiden. Jeg festet(bildet) hver eneste helg, unntatt en, noe jeg skjemmes over. Jeg var mye med venner og shoppet mye. Jeg savnet sommeren og var ganske bitter. Kulden drepte meg mange ganger, og ofte ville jeg tenne på meg selv. Jeg skadet meg usannsynlig mye, mest grunnet alkohol. Jeg hadde en kjempekoselig jul, romjul og nyttårsfeiring.