søndag 13. september 2009

Oh simple thing where have you gone?

Nå har jeg akkurat skrevet en fantastisk rapport i naturfagen om et elev forsøk om spekter, for de som var interessert i å vite det, men ok nå vet dere alle det, om dere ville eller ikke. Jeg skal veldig snart hoppe til køys, hvor jeg skal lese over 40 sider gammel historie. ÅÅÅåå, det er så morsomt å gå på skolen. Ofte tar jeg meg selv i å klage over hvor ille det er, men hallo, jeg velger jo selv å gå skolen, det er da ingen som tvinger meg, eller noen av de andre elevene på videregående. Hadde skjønt meg mer på suttringen min om jeg enda hadde gått på ungdomskolen, som faktisk er tvang. Men jeg har dannet meg en liten teori i kveld over at vi menneskene syter over de valgene man har tatt, selv om man i utgangspunktet hadde mange andre alternativer å velge i.
På ungdomskolen hadde jeg intet annet alternativ og sytingen var minimal, men på videregående med flere alternativer bør jo sytingen og suttringen være unødig. Hadde det vært en idé å innføre obligatorisk videregående skole? Jeg aner ikke. Legger forresten ved et bilde av min glanstid på ungdomskolen.

Bruker i dag bloggen som avtalebok, å gjøre i morgen:
- tannlegen å sjekke en nerve i munnen
- skolen - innlevering av naturfagsrapporten
- besøk av connie etter skolen
- stemme på stortingsvalget, Alstad b.skole