mandag 22. september 2008

" Skjønnhet kommer innenfra? "

Kom over utrykket "skjønnhet kommer innenfra", utrolig lenge siden jeg har hørt det utrykket. Og lenge siden jeg i det heletatt har snakket med noen om det å være "naturlig" pen. Hvem er naturlig pen? Tror dette emnet faller litt bort i dagens samfunn, fordi alle mennesker fokuserer mer og mer på å gjøre seg enda penere enn det dem tilsynelatende er. Det finnes så mange produkter for hår, sminke, kropp som gjør oss mennesker pene. Men hvorfor glemme den naturlige skjønnheten? Når det er slik vi er.

Tenk litt over, hvor mange tusen, millioner og trillioner kroner vi menneskene bruker på å gjør oss selv pene? Om en person virkelig sliter med dårlig selvtillit fordi personen syntes en selv er stygg, er løsningen da å gjemme seg i 4,3 tonn sminke og andre skjønnhets produkter? Sannheten kommer jo frem, det er ikke slik man er.

Og jenter som sliter med dårlig sevtillit selv i et forhold, tenk litt over hva denne gutten sa:
"tro meg: hvis jeg er sammen med deg,
syntes jeg garantert at du er vakker."